contact-logo

Către Tribunalul Bucureşti, Cerere de dizolvare a partidelor PSD şi ALDE

 

01.11.2018 - Răpunsul cererii înaintate de Forţa Moldova în data de 26.10.2018 

01.11.2018 – Răpunsul cererii înaintate de Forţa Moldova în data de 26.10.2018 

–––––––––––––––––––––––––

Către,

Tribunalul Bucureşti

Domnule Preşedinte,

Subscrisa „FORȚA MOLDOVA”, partid politic înființat prin Sentința Civilă nr. 11 bis/01.02.2016, declarată definitivă și irevocabilă pe data de 08.03.2016, cu sediul în Iași, str. Socola, nr. 2A, bl. H1, et. 8, ap. 34, reprezentată prin Traian Neculaie Rânja, președinte interimar, domiciliat în Iași, Şoseaua Sărărie, nr. 56, legitimat cu CI, seria MZ, nr. XXXXXX și identificat cu CNP XXXXXXXXXXX, în contradictoriu cu pârâţii:

1. Partidul Social Democrat (PSD) cu sediul central în București, Șoseaua Kiseleff nr. 10, sector 1,

2. Partidul Alianța Liberalilor și Democraților (ALDE) cu sediul central în Soseaua Pavel Dimitrievici Kiseleff, Nr. 57, Sector 1, Bucureşti, formulăm următoarea:

RECLAMAȚIE:

împotriva Partidului Social Democrat (PSD) şi Partidului Alianța Liberalilor și Democraților (ALDE) prin care solicităm instanţei, ca prin hotărârea ce o va pronunţa să dispună dizolvarea formaţiunilor politice PSD si ALDE pentru însănătoşirea vieţii politice româneşti şi realizarea unei reforme profunde a clasei politice.

În fapt

1. Cele două partide urmăresc un singur scop: subordonarea politică a Justiţiei şi stoparea luptei anti- corupţie; în acest scop au emis OUG 13/2017, retrasă sub presiunea străzii, pachetul de legi , elaborat de „Comisia Iordache” și OUG 92/2018 care, practic, urmăresc subordonarea Justiției puterii politice și legalizează corupţia demnitarilor;

Deşi prevederile art. 2 din Legea nr. 90/2001 privind organizarea si funcţionarea Guvernului României si a ministerului stipulează că “Pot fi membri ai Guvernului persoanele care au numai cetăţenia romana si domiciliul in ţară, se bucură de exerciţiul drepturilor electorale, nu au suferit condamnări penale si nu se gasesc in unul dintre cazurile de incompatibilitate prevăzute la art. 4 alin. (1). “,cele doua formațiuni politice tolerează să fie conduse de oameni cu condamnări penale și cu dosare penale, care de fapt, conduc din umbră nişte guverne marionetă cum au fost Guvernele Grindeanu şi Tudose şi cum este Guvernul Dăncilă şi acționează împotriva statului de drept.

În ianuarie 2017, la doua săptămâni după investirea guvernului PSD-ALDE, condus de Sorin Grindeanu, au început în România proteste de strada fata de intenţiile guvernului de graţiere a infractorilor si de modificare a Codului Penal.

In următoarele zile protestele au escaladat, luând amploare in toata Romania şi în diaspora, peste 600.000 de manifestanţi au protestat in toata ţara, mai ales după ce Ministrul de Justiţie, Florin Iordache, a anunţat in media, în apropierea orei 24:00 din noaptea de 31 ianuarie, publicarea de către guvern in Monitorul Oficial a OUG 13/2017 privind graţierea unor fapte si modificarea Codului Penal pentru dezincriminarea abuzului în serviciu.

Era evident, pentru toată lumea că primul beneficiar al acestei Ordonanţe de Urgenta a Guvernului, nu era nimeni altul decât preşedintele PSD Liviu Dragnea, care încerca astfel să scape de urmările propriilor fapte penale. Devenea clar că în realitate scopul guvernării PSD, era să modifice legile, împotriva voinţei majorităţii cetăţenilor, contrar intereselor statului si de a-i apăra pe cei care au săvârşit fapte penale.

Ulterior, liderii PSD şi ALDE urmăriţi pentru acte de corupţie sau deja condamnaţi pentru asemenea fapte, au introdus in vocabularul politic, precum si in spaţiul public, sintagma „Statul paralel”, prin care ei susţin că ar fi discreditaţi si discriminaţi de către o reţea alcătuită din alţi oameni politici, din procurori, judecători, jurnalişti şi ofiţeri de informaţii.Aşa-numitul „stat paralel” este noul inamic al liderilor PSD şi ALDE. In opinia lor, nişte „forte oculte” vor sa influenţeze, prin diverse mijloace, deciziile politice şi juridice astfel că în calitate de reprezentanţi ai statului ei acuză statul că s-a dedublat şi i-a transformat in victime, chiar atunci când respectivii exercitau puterea. Astfel, mai mulţi parlamentari PSD si lideri ai partidului s-au dus in fata sediului DNA, ca sa-l susţină pe Liviu Dragnea, chemat pentru a i se comunica acuzarea intr-un nou dosar de fraudă devenind un grup de presiune asupra Justiţiei. Ei afirmau ca acesta este victima unei puteri nevăzute, deşi el dispune, in văzul tuturor, de o putere concretă aproape nemăsurată.

Pe aceeaşi linie, Comitetul Executiv Naţional al PSD, întrunit la Băile Herculane, a adoptat, cu unanimitate de voturi, o rezoluţie prin care susţin ca există un ”stat paralel si ilegitim”, care încearcă sa preia controlul asupra puterii, legitim constituite prin alegeri libere şi corecte şi pe care Preşedintele României Klaus Iohannis l-ar tolera şi chiar patrona. Partidul Social Democrat, care controlează toate pârghiile de decizie din stat, şi-a anunţat intenţia de a organiza mitinguri împotriva „statului paralel”, pentru a apăra România…nicidecum pe Liviu Dragnea.

 

Liderii PSD susţin existenţa mai multor ”vulnerabilităţi” ale statului de drept, care sunt speculate de „Statului Paralel şi Ilegitim” pentru a-şi impune controlul asupra puterii politice si judecătoreşti, ” pentru a-i intimida, şantaja şi/sau a-i înlătura pe decidenţii politici care susţin sau promovează modificările legislative menite să readucă puterile statului în matca lor constituţională, în acord cu principiile democratice şi cu drepturile şi libertăţile fundamentale ale omului”, folosindu-se de resurse publice ale statului.

 

Daca aşa stau lucrurile, nu putem sa nu ne gândim cine are pe mana bugetul României? Răspunsul la aceasta întrebare este destul de evident: Guvernul României administrează bugetul naţional. La fel de evident este si cine controlează în acest moment Guvernul si anume PSD si Liviu Dragnea.

 

In aceasta situaţie, daca „statul paralel” există, atunci el nu poate fi format decât din PSD si cei care îl conduc, in frunte cu Liviu Dragnea, un om cu o avere colosală, pe care nu va reuşi niciodată sa o justifice, iar acest „stat paralel” sau mai degrabă mafiot al PSD nu face decât sa lucreze împotriva intereselor cetăţenilor români, prin încălcarea legilor statului cât şi ale statutului intern al partidului, pentru interesele personale ale unor lideri, al căror singur scop este propria îmbogăţire.

 

Toate acestea indică dezinteres şi lipsa grava de responsabilitate a PSD faţă de interesele României, singurul interes de care aceasta formaţiune politica dă dovadă fiind acela de a-si îmbogăţi liderii si de a le rezolva problemele penale, preşedintele PSD, Liviu Dragnea, fiind cercetat penal în mai multe dosare.

 

Practic, toate modificările Codului Penal, introduse prin OUG 13/2017 şi retrase ulterior, au fost reintroduse prin Pachetul de legi de modificare a Codului Penal, elaborat de Comisia Iordache și prin OUG 92/2018 uneori într-o formă chiar mai periculoasă şi mai perversă. Toate modificările propuse sunt cu dedicaţie pentru demnitarii cu probleme penale, în frunte cu Liviu Dragnea! Astfel, Comisia Iordache, cu avizul Ministrului Justiţiei Tudorel Toader, a votat modificarea definiției abuzului în serviciu, practic dezincriminând această infracţiune, astfel încât Dragnea și mulți alți infractori politici să scape de dosarele și pedepsele penale în care sunt anchetați și trimiși în judecată.

 

Coaliţia guvernamentală nu mai legiferează pentru ţară ci pentru o clică restrânsă de oameni cu probleme penale, care doresc să scape de rigorile legii modificând legislaţia penală!

Mai grav, Partidul Social Democrat a organizat pe 9 iunie a.c., la Bucureşti, un miting uriaş, o adevărată mineriadă îndreptată împotriva „Statului de drept”, numit de Dragnea şi de ceilalţi lideri ai PSD „Stat paralel”, pentru a timora Justiţia şi societatea civilă şi pentru a-l salva pe Dragnea de condamnarea penală, pe care o aştepta! Spre cinstea ei, Justiţia română nu s-a lăsat intimidată şi l-a condamnat, în primă instanţă, pe 21iunie a. c.

Iată cum a definit Liviu Dragnea „Statul paralel”, ilustrat pe pancartele și bannerele de la miting ca un mafiot cu ochelari de soare și pălărie, în discursul de la miting:

Un sistem care folosește instituțiile Statului într-un mod nelegitim, în afara și în paralel cu democrația, cu voința cetățenilor, in paralel cu votul exprimat la urne, cu legea, in paralel 

cu Constituția si mai mult decât oricând, în paralel cu drepturile și libertățile fiecăruia dintre noi! Adică intr-un cuvânt: SECURITATEA!”

După care Dragnea a înșirat, spre știința tuturor, instrumentele „statului paralel”, din vremea regimului Băsescu, care au rămas funcționale și în zilele noastre:

Procurorii corupți au rămas. I-ați văzut la televizor fabricând dosare. I-ați auzit falsificând declarații, i-ați ascultat amenințând martori.

Șefa DNA a rămas. Ați auzit-o cerând procurorilor capete mari. Ați auzit-o cerând să i se facă dosar premierului. Ați văzut-o anchetând Guvernul pentru simplul fapt că guvernează. Ați văzut-o arestând și umilind zeci de oameni care apoi au fost achitați.

Generalii au rămas. Ei vorbesc astăzi prin gura multor politicieni din Opoziție. Ei acționează astăzi prin rețeaua de propagandă. Ei atacă azi democrația prin partide și ong-uri finanțate ilegal.

Jurnaliștii sub acoperire au rămas. Îi vedeți, îi citiți și-i auziți în fiecare zi, mințind în ziarele și televiziunile lor, care nu pot dovedi în fața niciunui inspector fiscal din ce bani trăiesc.

Magistrații sub acoperire au rămas. Pe ei nu-i vedeți, dar vă doresc din toată inima să nu ajungeți să-i cunoașteți.

A mai rămas obiceiul de a folosi serviciile secrete și justiția în scopuri politice. De a-i pune președintelui la picioare capetele adversarilor.

Au mai rămas șase milioane de cetățeni interceptați (cea mai gogonată minciună-NN)..

Au mai rămas protocoalele secrete între servicii și Parchete, între servicii și curțile de justiție.

Au mai rămas șantajul și amenințarea.” a continuat Dragnea, din ce în ce mai vehement.

Deci, în opinia lui Dragnea, toate instituţiile statului român, inclusiv Justiţia şi serviciile secrete, precum şi societatea civilă, care-l contestă în stradă, fac parte din „Statul paralel” fiindcă nu acceptă să fie la cheremul PSD şi al lui Dragnea!

Într-un final aproape apoteotic, al unui discurs de factură nazistă, a lansat .ameninţări împotriva celor din „Statul paralel”, pe care i-a numit „şobolani”, care trebuie „deratizaţi”!

Am fost întrebat de ce am ales culoarea albă pentru astăzi. Pentru că albul simbolizează curățenia. Și noi asta facem: curățăm țara de mizeria împrăștiată de acești șobolani! Mi-a zis cineva că suntem brigăzile albe. Fie și așa! Este o luptă deschisă!

Când strada a rămas singurul lor argument, am hotărât să ieșim și noi! Dar dacă nu vor înțelege că regimul lor s-a încheiat, dacă vor continua să își bată joc de drepturile și libertățile acestui popor, vom veni din nou, mai mulți și nu vom mai pleca!

Pentru că suntem hotărâți să mergem până la capăt!”

Foarte gravă este solidarizarea întregii coaliţii, PSD-ALDE, cu infractorii, practic ne-existând luări de poziţie contrare, la nivelul celor două partide, faţă de discursurile anti-justiţie ale celor doi lideri, cu probleme penale! De aceea Forţa Moldova susţine dizolvarea, pe cale judecătorească a acestor partide!

Pe 15 octombrie 2018 s-a aprobat OUG 92/2018 care a fost publicată în Monitorul Oficial și este în vigoare de la data de 16 octombrie 2018. Prin ea se modifică legile justiției, după ce acestea tocmai fuseseră modificate de Parlament. În opinia noastră această ordonanță este atât neconstituțională cât și concepută în mod eronat.

  • URGENȚA: Nu este justificată în niciun fel urgența acestei OUG. Nu se arată ce elemente au intervenit între data modificării legilor justiției, de către Parlament, când s-au invocat și analizat chestiunea pensionării anticipate, chestiunea alcătuirii completelor din apel, chestiunea punerii în aplicare a Recomandărilor Comisiei de la Veneția care acum apar menționate în expunerea de motive cuprinsă în partea introductivă a OUG. Nu se justifică în niciun fel modificarea vechimii procurorilor pentru structurile speciale. În opinia noastră singura urgență, care justifică această ordonanță, este legată de dosarele penale ale lui Liviu Dragnea și ale altor inculpații, cu funcții înalte în structurile de partid, administrative și guvernamentale ale coaliției PSD-ALDE, care se apropie de finalizare.
  • NERESPECTAREA SEPARAȚIEI PUTERILOR: Prin această ordonanță de urgență Guvernul a modificat legea 242 care tocmai modificase legea statutului magistraților; de asemenea a modificat legea CSM și legea organizării judiciare tocmai modificate și ele de Parlament. În felul acesta Guvernul a procedat neconstituțional și invocăm în acest sens decizia CCR 1221/2008 prin care s-a decis că nu se poate adopta o OUG pentru a contracara o măsură legislativă tocmai adoptată de Parlament, altfel Guvernul intră în conflict cu prevederile art. 61 alin. (1) din Constituţie, potrivit cărora „Parlamentul este organul reprezentativ suprem al poporului român şi unica autoritate legiuitoare a ţării”.
  • AVIZUL CSM: Solicitarea avizului CSM este obligatorie când e vorba de legile justiției. Pentru această OUG s-a trimis proiectul la CSM vineri după închiderea programului. Pe 15 octombrie, la ora 9 AM, când Guvernul a aprobat OUG, CSM încă nu dăduse avizul. În felul acesta Guvernul a încălcat obligația de cooperare loială între autorități, care este un principiu stabilit pe cale jurisprudențială de CCR. Pe scurt, Guvernul și-a bătut joc de CSM: a cerut un aviz care știa că nu putea fi dat.
  • MINISTRUL ÎȘI SUBORDONEAZĂ PROCURORII: Prin noile legi, ministrul poate propune un înalt procuror în funcție de conducere și Președintele statului nu poate refuza decât o dată; iar propunerea de revocare a înaltului procuror devine obligatorie pentru Președinte, care poate respinge doar pe motive de legalitate. Acest lucru a fost criticat de Comisia de la Veneția. Prin OUG nu se aduce nicio modificare la acest sistem. Până în octombrie 2018 ministrul propunea numirea și revocarea procurorilor șefi de secții ai PICCJ, DNA și DIICOT. În octombrie Parlamentul dă această putere secției de procurori a CSM, fără să mai fie implicat ministrul. Prin OUG de azi, ministrul reia puterile de a se implica în numirea și revocarea șefilor de secție, încălcând astfel decizia Parlamentului.
  • VECHIME ÎNALȚI PROCURORI: Actuala lege spune că un procuror poate ajunge la parchetul curții de apel dacă are 6 ani vechime și la PICCJ dacă are 8 ani vechime. Legea 242 spune că de acum încolo e nevoie de 10, respectiv 18 ani. OUG 92 care va intra în vigoare, modifică cei 18 ani în 10 ani vechime necesară pentru a ajunge la Parchetul General.În același timp se modifică vechimea procurorilor cu funcții de conducere. Legea actuală spune că un procuror poate fi șef la PICCJ, DNA, DIICOT dacă are minimum 10 ani vechime. Legea 242 care va intra în vigoare joi menține această vechime. Dar OUG 92 mărește la 15 ani această condiție. Ce este nou e faptul că va fi transmis online interviul de selecție pe care ministrul justiției îl va face pentru a propune numirea înalților procurori.
  • VECHIME DNA și DIICOT. Până în iulie 2018 vechimea pentru ocuparea funcției de procuror la aceste structuri era de 6 ani și selecția se face prin interviu. În iulie Parlamentul a urcat vechimea la 8 ani și menține interviul pentru DIICOT și introduce concursul pentru DNA, constând in interviu și evaluarea unor rechizitorii și alte lucrări. Acum, OUG urcă vechimea la 10 ani și păstrează interviul pentru DIICOT și concursul pentru DNA.

OUG 92 spune că, de acum încolo, nu pot fi menținuți în funcție la PICCJ, DNA și DIICOT procurorii care nu mai îndeplinesc noile condiții – acestea se referă la vechime, la concurs pentru DNA și la faptul că perioada cât magistratul a fost la INM nu se mai recunoaște drept vechime pentru promovare.

De fapt , aceasta pare să fie rațiunea emiterii acestei ordonanțe de urgență: întreruperea activității unor procurori incomozi, în vederea mușamalizării unor dosare!

Aceste partide urmăresc alt scop decât cel care rezultă din statutul şi programul politic ale acestora adică modificarea legislaţiei pentru salvarea infractorilor politici, în detrimentul intereselor naţionale ale României.

2. Cele două partide partide urmăresc o agendă ascunsă, pe plan internaţional şi anume stoparea parcursului pro-occidental al României şi retragerea ţării din structurile euro-atlantice, NATO şi UE şi eventual orientarea spre structurile euro-asiatice, conduse de Rusia lui Putin; De aceea cele două partide au ales să ignore toate avertismentele repetate, transmise de Uniunea Europeană, prin Raportul MCV sau Recomandările Comisiei de la Veneţia, sau ale NATO şi Departamentului de Stat al USA, avertismente care arătau preocuparea crescândă a partenerilor noştri externi, privind derapajele coaliţiei PSD-ALDE, de la principiile statului de drept.

Raportul MCV din noiembrie 2017

Cu toate acestea, în ciuda angajamentului asumat de Guvern de a încerca finalizarea MCV cât mai curând posibil, progresele referitoare la abordarea recomandărilor MCV din ianuarie 2017 au fost afectate de situația politică. Într-o perioadă de nouă luni de la raportul din ianuarie 2017, în România s-au succedat două guverne, în timp ce tensiunile crescânde dintre puterile statului (Parlament, Guvern și sistemul judiciar) au îngreunat tot mai mult cooperarea dintre acestea.

În plus, progresele și rezultatele bune pe care instituțiile judiciare au continuat să le înregistreze în lupta împotriva corupției au fost în mare parte puse sub semnul întrebării de evenimente precum adoptarea în ianuarie 2017 de către Guvernul anterior a unei ordonanțe de urgență a Guvernului vizând dezincriminarea anumitor infracțiuni de corupție, cum ar fi abuzul în serviciu, și a unei propuneri de act normativ vizând grațierea. Aceste măsuri au fost contestate prin proteste pe scară largă în întreaga țară. Deși ordonanța de urgență a fost abrogată de Guvern și, de asemenea, de Parlament, în urma acestor evenimente au rămas îndoieli în spațiul public.”

Comunicatul Departamentului de Stat al USA

„Statele Unite constată, cu îngrijorare, că Parlamentul României are în vedere modificări legislative care ar putea submina lupta împotriva corupţiei si ar putea slabi independenţa judiciară în România. Aceasta legislaţie, propusă iniţial de Ministerul Justiţiei, ameninţă progresul pe care România l-a făcut în ultimii ani de a construi instituţii judiciare puternice, protejate de intervenţia politică. Îndemnăm Parlamentul României să respingă propunerile care slăbesc statul de drept şi pun în pericol lupta împotriva corupţiei”, se arată in comunicatul Departamentului de Stat american, transmis de Heather Nauert, purtător de cuvânt al instituţiei.

Comunicatul, pe un ton neobişnuit de dur, arată exasperarea celui mai important partener strategic al României faţă de ipocrizia majorităţii parlamentare PSD-ALDE, care afişează, 

în public, o atitudine pro-occidentală dar urmăreşte o agendă ascunsă şi a ignorat, cu aroganţă, toate avertismentele transmise pe căi diplomatice uzuale (prin intermediul ambasadorului Hans Klemm şi Secretarului de Stat Rex Tillerson) şi transmite, în esenţă, următorul mesaj: Legile Justiţiei nu trebuie modificate de oameni corupţi, cu probleme penale, într-un Parlament condus de Liviu Dragnea şi Călin Popescu Tăriceanu, care au, chiar ei, grave probleme în justiţie şi care pentru a-şi salva libertatea dinamitează statul de drept şi acţionează împotriva intereselor naţionale ale României.

În acest sens scrisoarea Primului-Ministru al României, Viorica Dăncilă, din 21 martie 2018, prin care i se cer explicaţii, în termeni imperativi, ultimativi şi în afara uzanţelor diplomatice, Preşedintelui Comisiei Europene, Jean Claude-Juncker, asupra unui document transmis prin 2012, prin care Comisia îşi exprima anumite îngrijorări, privind procesul democratic din România, pare o adevărată declaraţie de război! Doamna Dăncilă afirmă, nici mai mult nici mai puţin, decât că ori documentul nu este autentic, deşi poartă antetul Comisiei Europene, ori că această instituţie îşi permite „să aducă ingerinţe în funcționarea justiției și separația puterilor în stat”.

Cităm din document:

Este esențial pentru colaborarea noastră instituțională și pentru consolidarea funcționării justiției în România să lămurim dacă documentul atribuit Comisiei Europene este unul autentic, asumat instituțional, și dacă este singurul document de acest fel, de natură să aducă ingerințe în funcționarea justiției și separația puterilor în stat.

Îmi exprim convingerea că în scurt timp, prin implicarea dumneavoastră directă, vom avea posibilitatea să înțelegem rațiunile, motivele și criteriile care au stat la baza întocmirii de către reprezentanții Comisiei Europene a acestei liste nominale, modalitatea în care informațiile solicitate și obținute de către instituția europeană au contribuit la analizarea și, mai ales, la evaluarea progreselor înregistrate de România în cadrul Mecanismului de Cooperare și Verificare.

Consider că se impun clarificări urgente, domnule președinte Juncker, cu atât mai mult cu cât, la solicitarea mea, ministrul Justiției, domnul Tudor Toader, m-a informat că transmiterea unor astfel de cerințe imperative autorităților române de către Comisia Europeană a constituit o practică repetată.”

Iată declaraţia partenerilor noştri euro-atlantici, publicată pe pagina web a Ambasadei USA, la Bucureşti, pe 28 iunie 2018, la adresa: https://ro.usembassy.gov/ro/potentialul-impact-negativ-al-amendamentelor-la-legislatia-penala/ , privind legislaţia penală promovată de coaliţia PSD-ALDE, în beneficiul infractorilor politici:

„Primiţi declaraţia de mai jos în numele Belgiei, Canadei, Danemarcei, Elveţiei, Finlandei, Franţei, Germaniei, Luxemburgului, Olandei, Norvegiei, Suediei şi Statelor Unite ale Americii:

Noi, partenerii şi aliaţii internaţionali ai României, facem apel la toate părţile implicate în modificarea Codului Penal şi a Codului de procedură penală să evite schimbările care ar slăbi statul de drept sau capacitatea României de a lupta împotriva infracţionalităţii şi corupţiei. România a demonstrat un progres considerabil în combaterea corupţiei şi construirea unui stat de drept eficient. Îi încurajăm pe români să continue pe această cale. Partenerii UE evocă de asemenea concluziile Consiliului European privind Mecanismul de Cooperare şi Verificare, din 12 decembrie 2017, care solicitau României să îşi concentreze eforturile asupra consolidării progreselor obţinute, să evite orice pași înapoi şi să apere independenţa judecătorilor şi procurorilor. Urmărim cu atenţie schimbările la codurile penal şi de procedură penală şi ne menţinem îngrijorarea că mai multe dintre ele pot împiedica cooperarea internaţională în domeniul aplicării legii şi pot afecta negativ lupta împotriva infracţiunilor violente, a infracţionalităţii organizate transfrontaliere, a infracţiunilor financiare şi a traficului de droguri şi de fiinţe umane. Încurajăm toate părţile implicate să reexamineze răspunsul experţilor juridici români precum Consiliul Superior al Magistraturii şi să solicite sprijinul experţilor juridici internaţionali cum sunt Grupul Statelor împotriva Corupţiei şi Comisia de la Veneţia.

Mai clar de atât nu se poate!

Printr-o altă scrisoare mincinoasă adresata presedintelui CE, Jean Claude Juncker, si prim-vicepresedintelui Frans Timmermans, Viorica Dancila s-a plans că protestele de la Bucuresti din 10 august si atitudinea unor oameni politici reprezinta incercari de inlaturare pe cale violenta a guvernului ei, discreditând diaspora românească, care a organizat acest protest pașnic și chiar România. De asemeni, Viorica Dăncilă a acuzat ingerințe ale serviciilor secrete și chiar ale Președintele României, care n-a avut nici un rol în organizarea protestului.

Evenimentul din data de 10 august nu a mai avut organizatori, fapt ce a dat posibilitatea participarii unor manifestanti care au instigat la actiuni violente. Au fost incercari repetate de intrare in sediul guvernului, de fortare a cordoanelor de Președintele României, care n-a avut nici un rol în organizarea protestului și jandarmi si de incendiere a unor obiective in spatiul public.

In aceste conditii, fortele de ordine au intreprins demersuri de oprire a violentelor in conformitate cu legislatia in vigoare, iar fata de plangerile unor demonstranti care au reclamat faptul ca au fost victimele unor abuzuri, au fost demarate anchete cu privire la faptele semnalate.

Manifestatia din 10 august a devenit subiect de disputa politica interna, majoritatea liderilor partidelor au facut apel la calm si la izolarea fortelor perturbatoare a ordinii publice. Cu toate acestea, s-au facut auzite voci ale liderilor politici care au chemat la continuarea protestelor, aducand acuze institutiilor statului, fortelor de ordine, Președintele României, care n-a avut nici un rol în organizarea protestului și respectiv celor care in toate statele membre au rolul de a proteja cetatenii de agresiuni si actiuni violente. Consider ca aceste incercari de inlaturare pe cale violenta a unui guvern legitim pot reprezenta un precedent periculos in randul statelor democrate.

De asemenea, functia constitutionala de mediator intre societate, fortele politice si institutiile statului, care revine Presedintelui Romaniei, conform atributiilor din legea fundamentala, a fost ignorata de catre acesta, care dimpotriva a gasit momentul sa aduca acuze Guvernului si sa faca un apel la continuarea protestelor”.

Scrisoarea lui Dancila a ramas fara raspuns.

Tot relativ la protestul din 10 august, Președintele PSD, Liviu Dragnea, a acuzat, în public, unele țări occidentale de amestec în politica internă a României, inisinuând că ar fi existat ingerințe ale unor țări occidentale, fără a preciza care și fără a aduce cea mai mică probă, în organizarea acestor proteste anti-guvernamentale.

Solicitată să răspundă îngrijorărilor legitime ale partenerilor noștri europeni, privind mutilarea legilor Justiției, cu foarte mult tupeu, premierul Viorica Dăncilă a declarat, miercuri 3 octombrie, în cadrul dezbaterii din Parlamentul European, că nu a venit la Strasbourg pentru a da socoteală, ci din din respect și prețuire pentru forul european.

„Nu am venit să dau socoteală, am venit pentru că vă prețuiesc și vă respect. Încep cu o întrebare: Pentru cine vrem să construim un sistem de justiție viabil? Trebuie să facem o justiție corectă pentru cetățeni. De la cetățeni trebuie să înceapă orice discuție. Drepturile cetățenești trebuie respectate. În ce fel a apărat MCV cetățenii români de încălcarea gravă a drepturilor lor? Nu am văzut nimic despre încălcarea drepturilor omului, despre protocoalele secrete. În baza protocoalelor, milioane de români s-au aflat sub monitorizarea serviciilor secrete în numele luptei anticorupție. Au fost falsificate transcrieri de convorbiri.”

În aceeași notă provocatoare Viorica Dăncilă a criticat Mecanismul de Cooperare și Verificare (MCV), instituit de Uniunea Europeană, tocmai pentru a monitoriza evoluția statului de drept, în Românial acuzând, fără probe, ingerințe ale serviciilor secrete în Justiție și insinuînd că partenerii noștri europeni persecută poporul român.

Răspunsul vicepreședintelui Comisiei europene, socialistul Frans Timmermans, a fost pe măsură, acesta relevând faptul că nu poporul român sau România sunt acuzate că au greșit ci Guvernul României!

Declarația doamnei Dăncilă:

Acest mecanism (MCV) și-a ratat menirea. Dacă suntem sinceri, de la aceste abuzuri grave trebuie să începem. Comisia de la Veneția spunea că în sistemul sovietic Parchetul a reprezentat un mijloc de a controla puterea judecătorească. În România, mii de magistrați au dosare contrafăcute prin care sunt controlați să dea decizii în afara sălii de judecată. Noile legi ale justiției le redau judecătorilor independența. Vom ține cont de recomandările Comisiei de la Veneția. Azi v-am informat pe toți, oficial, despre abuzurile din România. De acum nu se mai pot ignora aceste lucruri. Nu se mai poate vorbi despre România fără să fie luate în calcul și aceste lucruri.”

Coaliţia PSD-ALDE pare să nu înţeleagă că prin aderarea la NATO şi Uniunea Europeană, care sunt nişte cluburi selecte, România şi-a luat o serie de angajamente, care prevalează asupra legislaţiei naţionale iar în schimbul securităţii şi prosperităţii, asigurate de apartenenţa noastră la structurile euro-atlantice a acceptat chiar să cedeze o parte din suveranitatea naţională. Ignorarea avertismentelor partenerilor noştri privind derapajele de la democraţie, de către coaliţia PSD-ALDE poate duce la eliminarea noastră structurile euro-atlantice, cu consecinţe dezastruoase asupra viitorului naţiunii române.

Prin aceasta cele două partide acţionează împotriva intereselor strategice ale României şi se comportă ca două partide anti-naţionale!

 

3. Represiune violentă și nedreaptă, îndreptată împotriva manifestanților pașnici, organizată de Ministerul de Interne, prin Jandarmeria Română la „Mitingul Diasporei”, desfășurat pe 19 august 2018, în Piața Victoriei, din București.

Coaliția PSD-ALDE , care guvernează România, se face vinovată de infracţiuni de genocid şi contra umanităţii din Legea nr. 286/2009 privind Codul penal republicată, fapta de infracţiuni contra umanităţii, reglementată în articolul 439.

Evenimentele din 10 august 2018 au constituit un scenariu planificat din timp, pregătit prin inducerea în mass media a ideii că acest protest va lua o turnură violentă prin care se va încerca răsturnarea Puterii rezultate din alegerile de la 11 decembrie 2016 şi executat prin derularea provocărilor şi a violenţelor din ziua şi noaptea în discuţie, trebuie să vedem dacă acest scenariu este încadrabil în dispoziţiile articolului 439 Cod penal.

În primul rând, avem de-a face la 10 august 2018 cu un atac generalizat sau sistematic, lansat împotriva unei populaţii civile? Atacul Jandarmeriei din seara zilei de 10 august 2018 poate fi uşor calificat ca un atac sistematic, în fond vorbim de folosirea unor tactici militare de către un corp militar, putem avea în vedere cei circa o sută de mii de oameni care se aflau în seara respectivă în Piaţa Victoriei, civili, majoritatea paşnici, ca reprezentând o populaţie civilă în sensul avut în vedere de articolul 439 Cod penal. Populaţie civilă poate însemna şi mulţimea de circa o sută de mii de oameni care participa la protestul din Piaţa Victoriei şi care a fost gazată în mod repetat, atacată cu bulanele şi cu tunurile cu apă, hăituită timp de mai multe ore pe toate bulevardele şi străzile din jurul Pieţei Victoria, cei conduşi administrativ la secţii de poliţie fără vreun motiv legitim, precum şi civilii aflaţi în trecere şi agresaţi de jandarmi. În mod şi mai indubitabil avem de-a face cu un atac sistematic asupra unei populaţii civile care atrage incidenţa articolului 439 Cod penal, dacă toate acestea au făcut parte dintr-un plan stabilit dinainte şi executat de mai multe instituţii ale statului român împotriva mişcării #rezist, plan care doar a folosit ca subterfugiu legal dispoziţiile Legii nr. 550/2004 a Jandarmeriei Române cu privire la evacuarea unui protest devenit violent.

În urma represiunii 452 de persoane au avut nevoie de îngrijiri medicale, dintre care doar 35 de jandarmi iar restul civili. Cazurile mai grave au suferit pierderea cunoştinţei ca urmare a inhalării gazelor iritant-lacrimogene, arsuri chimice, plăgi provocate de fragmente de grenade care au necesitat intervenţii chirurgicale etc. Între persoanele care s-au prezentat la medic la mai multe zile după evenimente, reclamând diferite simptome, cu siguranţă se află şi cazuri de stres post-traumatic, de atacuri de panică, de stare de şoc şi de amnezii provocate de starea de şoc ş.a.m.d., adică diferite vătămări psihice care se adaugă celor fizice, putem concluziona că acțiunea Guvernului României, îndreptată împotriva manifestanților pașnici, se încadrează în prevederile art. 459, litera g): „vătămarea integrităţii fizice sau psihice a unor persoane.”

În drept:

Considerăm că activitatea celor două partide, PSD şi ALDE, a devenit ilicită, realizarea scopului politic este urmărită prin mijloace ilicite iar, de fapt, în loc să-și realizeze programul de guvernare, cu care au câștigat alegerile, cele două partide și anume Partidul Social Democrat, condus de către condamnatul penal Liviu Dragnea, şi ALDE, condus de urmăritul penal Călin Popescu Tăriceanu şi-au continuat neabătut asaltul împotriva Justiţiei şi a Statului de Drept, pe care cele două partide îl numesc „Statul paralel”!

De aceea, Partidul Forţa Moldova solicită Tribunalului Bucureşti dizolvarea, pe cale judecătorească, a celor două partide, pe baza articolului 46, alin. (b), (c) şi (d) din LEGE Nr. 14 din 9 ianuarie 2003 -Legea partidelor politice, Republicată.

ART. 46

(1) Un partid politic se dizolvă pe cale judecătorească în următoarele condiţii:

a) când se constată încălcarea prevederilor art. 30 alin. (7) şi ale art. 40 alin. (2) şi (4) din Constituţia României, republicată, de către Curtea Constituţională, precum şi ale art. 3 alin. (3) şi (4) din prezenta lege;

b) când scopul sau activitatea partidului politic a devenit ilicită ori contrară ordinii publice;

c) când realizarea scopului partidului politic este urmărită prin mijloace ilicite sau contrare ordinii publice;

d) când partidul urmăreşte alt scop decât cel care rezultă din statutul şi programul politic ale acestuia;

25 octombrie 2018

Partidul „Forța Moldova”

Președinte interimar Rânja Traian Neculaie

Posted in Demersuri legislative, Traian Ranja.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile necesare sunt marcate *