reagan

Adrian Papahagi despre ideologia de gen în școli

Problema e aceasta: când eu predau engleza veche, paleografia sau codicologia, fac știință în modul cel mai obiectiv cu putință. La fel, când analizez un text sub aspect lingvistic, estetic, generic, sau în perspectiva istoriei literare. Oricare ar fi preferințele mele, ele nu sunt impuse studenților ca grilă unică de lectură.

Când cineva predă studii de gen, oferă studenților o ideologie. Ea nu este predată la studii politice, într-un curs obiectiv, ca nazismul sau comunismul, ci este propusă ca grilă de lectură unică, așa cum sub comunism era impusă istoriei, litearaturii sau filologiei grila de lectură marxistă. Grila este deci ideologică, nu științifică. În logica ei, unele aspecte sunt înfierate ca „reacționare”, „patriarhale” etc., iar altele sunt lăudate ca „subversive”, „revoluționare”, „progresiste”. Grila de lectură nu este științifică, deci neutră, ci partizană, deci neștiințifică.

Ea nu are ce căuta în universități fiindcă e neștiințifică și partizană ideologic. Universitățile resping propaganda politică, dar permit unui curent ideologic (neo-marxist) să se propage necritic și să fie propus studenților pe post de știință obiectivă.

Nu e totuna să citești un întreg canon literar printr-o grilă ideologică, „progresistă”, stângistă și revoluționară, sau să prezinți critic și contrastiv, într-un curs, perspectiva genderistă.

De fapt, studiile de gen nu sunt dezbatere liberă de idei, ci îndoctrinare stângistă radicală.

Posted in Doctrină.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile necesare sunt marcate *